sponsorlu bağlantılar

6 Aralık 2010 Pazartesi

9. sınıf edebiyat sayfa 42-46-47-48 cevapları

Sayfa = 46


1.boşluk : Kaside

2.boşluk : Sone

3.boşluk : Gazel


Sayfa = 47

Anlama Yorumlama

1-)

İlk şiir " Kıta " ile eşleşecek .

2. şiir "Beyit" İle eşleşecek .

3.şiir " Bent " le eşleşecek .

4.şiir " Dize " ile eşleşecek .

sayfa 48-Değerlendirme
1=Şiirde ritim kafiye , ölçü ve ses tekrarıyla sağlanır.

2=C şıkkı

3=C şıkkı

4=D-Y-Y

5=Her edebi ESERİN kendine özgü bir AHENK ve RİTİM anlayışı vardır.
Şiirde ÖLÇÜ ve SES TEKRARI ahenk unsurudur.

6=Tam olarak bilmiyorum ama ahenk çapraz kafiye ile sağlanmış olabilir.
Değerlendirme
1=Şiir dili düz yazı dilinden SANATLI BİR SÖYLEYİŞ olduğu için farklıdır.
İmge sınırlı olan VARLIKLARLA sınırsız olan HAYALLER için doğmuştur.
Söz sanatı ile imge DAHA SINIRLI olduğu için birbirinden farklı anlatım biçimidir.
Şiir dilinde KELİMELER için çağrışımı önemlidir.
İmge soyut OLAN VARLIĞI SOMUTLAŞTIRMAK için olmuştur.
Şiir anlam için değil AHENK için yazılır.

2=İmge ,hayal gücü demektir. Şiirde şairin kendine özgü mecazi anlatımıyla ahenk sağlanır.

3=B şıkkı

4=bilmiyorum

Boşluğa :

Bu tür şiirlere serbest şiir diyoruz . Ölçü yok . nazm birimi düzensiz .

yazıyoruz ..

0 yorum:

Yorum Gönder